Alla inlägg under december 2011

Av Anita - 26 december 2011 19:46

Det gäller att börja i tid! Dotra fick sin första mobiltelefon av tomten i julklapp, endast 6 månader gammal! :)

 
Av Anita - 14 december 2011 09:47

Tåsjödräkt önskas!!!

Jag har länge drömt om en egen tåsjödräkt. Nu när vi dessutom bor i hembygdsdräkternas mecka skulle det kännas ännu roligre att ha en dräkt. Såklart ska det då vara en tåsjödräkt!

Tyvärr växer inte denna dräkt på träd som de gör här nere. Men vem vet, kanske någon har något lik i garderoben!?  


 

Tack till svenska turistföreningen för lånet av bilden.

Av Anita - 14 december 2011 09:32

Igår kände jag mig riktigt huslig.

Först kokade jag egen risgrynsgröt på fm. Till mellanmål åt vi kall gröt med sylt och till middag gjorde jag saffranspannkaka enligt recept från "Underbara Clara" http://www.underbaraclaras.com/. Dock tillsatte jag lite mer grädde i smeten eftersom jag tyckte den kändes för fast, vilket jag nog inte skulle ha gjort. Maken tyckte väldigt mycket om pannkakan men själv tycker jag att den blev lite för lös i konsistensen. Kanske ska följa receptet nästa gång... 


Av Anita - 14 december 2011 08:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anita - 13 december 2011 15:48

Luciadagen började traditionsenligt med frukost och lussekatt framför luciamorgon på tv. Jag och barnen myste i tvsoffan med tända ljus i takkronan. Imorgon ska vi titta på lucia på dagis.

Av Anita - 12 december 2011 14:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anita - 12 december 2011 13:47
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anita - 11 december 2011 12:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards