Alla inlägg under november 2010

Av Anita - 22 november 2010 17:21

Årets julklappshög börjar växa här hemma. Vi har införskaffat en hel del så nu återstår bara fyra stycken tror jag   . Vi är inga julklappstokar som köper massa klappar för massa pengar utan vet man nåt som någon behöver kan vi väl lägga en liten extra slant på det men annars blir dt mest lite smått och gott. Tråkigt om man skulle lägga ner massor utav pengar på något som sedan inte uppskattas. Nä, en jul med måtta det faller i min smak.


I vilket fall är det skönt att ha börjat med införskaffandet. Det brukar ändå ha en förmåga att dra ut på tiden innan man hittat/kommit på det där allra sista....


Se hela bilden



Av Anita - 22 november 2010 17:14

Kan det vara så att vår son fått en säng av trots?

Jag frågade honom nyss om han vet hur man gör när man är snäll? Till svar fick jag: - "Jag vill inte!"


Hmm...det är väldigt mycket "Nej!" från båda sidor nu, både från Frans och paranteserna.


Men emellan alla "bännigheter" så lyser han upp, charmar oss totalt, sjunger, myser och säger jätteroliga och underfundiga saker...


...det är visst det här som är att ha barn tror jag  


Av Anita - 16 november 2010 10:58

Sitter och slösurfar på datorn och lyssnar på musik. Nu när snön kommit får jag allt lite advents- och julstämning och därmed börjar jag lyssna på lit julmusik också. Egentligen är det fusk, lite för tidigt för sådan musik. Men så länge jag inte sätter igång en skiva i stereon får det väl vara acceptabelt :)

En länk delar jag med mig till "Härlig är jorden" med The real group. (http://www.realgroup.se/mediaplayer/julenerher.html) Fler godingar finns det att lyssna på där också.


Av Anita - 10 november 2010 12:48

Igår kväll och inatt anlände den första snön hit! F var glad och förväntansfull imorse när han skulle ut. -Får jag gå på den? frågade han när han skulle ut imorse och åka på dagis.

Gissar att han haft en rolig dag på dagis i snön  .


Själv tror jag att det får bli lite brosopning och ev. lite skottning runt bron i alla fall nu...


Nog är det lite mysigt med snön ändå?   


Av Anita - 10 november 2010 12:32

Försöker pröva min tur, som tyvärr brukar vara obefintlig i lotterier och tävlingar, och är med i en tävling om förkläden som Ida syr. För extra vinstchans skulle man länka till tävlingen från sin egen blogg, men snälla tävla inte ni också för då minskar ju mina vinstchanser ytterligare :)

Här är länken till tävlingen:

http://minatvasmahjartan.blogg.se/2010/november/adventstavling.html?_tmp=2850e9bd48f7aac743e26212650fbec43a857922


Så då var det gjort! :)

Av Anita - 7 november 2010 18:42

Vi kom i kontakt med Frans Haraldsens musik första gången under visfestivalen på Holmön utanför Umeå under tiden vi bodde där. Nu har han fallit i glömska en period men vi blev åter påminda om hans existens när han dök upp som utmanare på svensktoppen på radio idag i duett tillsammans med Sofia Karlsson. Hittade hans nya skiva på spotify men själv fastnade jag mer för den andra duetten på hans nya skiva. Låten heter "Det är inte lätt" och sjungs tillammans med Emma Persson. Han hade även ett smakprov på låten på sin egen hemsida: http://www.frans.se/lyssna/


Frans Haraldsen är sannerligen en klurig textskrivare...





Av Anita - 7 november 2010 08:24

Att tända ett ljus i mörkret. Det var precis vad vi gjorde igår. Vi besökte M:s morfars grav och tände ett ljus i lyktan där. På vägen hem fick kyrkan ett besök och tre ljus tändes där inne med varma tankar på våra nära och kära som inte finns bland oss längre. Det kändes gott att göra något fysiskt som att tända ljus när man går med alla tankar så närvarande en sådan här dag. Hemma igen fick kvällen äras av många tända ljus och soft musik, även F tyckte det var riktigt mysigt. Vi tände ljus i mörkret och det kändes riktigt bra i   .

Av Anita - 4 november 2010 12:50

Mitt senaste traderafynd blev en Rockabilly-klänning. Passade gjorde den också och M gillade den  .


Klicka för att stänga fönstret

Ovido - Quiz & Flashcards