Alla inlägg under oktober 2011

Av Anita - 18 oktober 2011 11:33

I dag klockan 15.55 lyfter planet som ska föra hjärtsjuka, nästan blinda och gravt dementa Ganna Chyzhevska, 91 år, till Ukraina – där ingen kommer att möta henne, eftersom hon inte har några anhöriga kvar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13798642.ab


Jag blir väldigt besviken och skäms över att vara Svensk och "stå bakom" detta beslut. Det finns invandrade människor som gör brott mot Svanska lagar men ändå får stanna i Sverige medan personer som denna gamla kvinna ska utvisas trots att hon är multisjuk och kommer att bli helt ensam i sitt hemland. Jag ber en bön att de beslutande i frågan tar sitt förnuft till fånga och tänker efter en gång extra...skulle ni kunna se det tänkbart att utsätta er egen mamma/mormor eller annan nära släkting mot något likanande?



Av Anita - 17 oktober 2011 19:19

När vi städade i helgen ville jag plocka fram en mysig filt att kunna krypa in under ruggiga höstkvällar. Den här hängde alltid på min farmors soffa och för därmed tankarna till henne nu när den pryder min. Så nu känns det på nåt litet vis som hon finns lite mer närvarande i mitt liv. Skulle va fint om hon ville komma och hälsa på på riktigt!

Ovido - Quiz & Flashcards