Alla inlägg under februari 2012

Av Anita - 8 februari 2012 12:54

Vet inte om jag skrivit om henne tidigare...men efter att ha sett ett program av sommarpratarna på tv där "UnderbaraClara" var med lockades jag att börja läsa hennes blogg. Det är en blogg helt i min stil! Här skrivs om hemmapyssel, återvinning av gamla prylar, lantlig design, livet som småbarnsförälder, feminism i min någorlunda jordnära stil och mycket mera. Väl värt ett besök! http://www.underbaraclaras.com/


Något jag inte riktigt kan förstå är hur hon lyckats få så ofantligt många läsare och dagligen en stor hög med kommentarer. Men det är klart, bloggen är ju bra  . Jag däremot överöses inte direkt av kommentarer. Jag har insett att fenomenet är känt bland oss "småbloggare". Men nog är det lite roligt att få ett litet fotavtryck ibland...om inte annat bara för att se vem som smyger sig in och läser  .


  


Av Anita - 7 februari 2012 12:23

Vad kan väl peppa en bättre en jobbig fredag än oppstekt pannkaken vä myrbära!? Mums!

Av Anita - 7 februari 2012 11:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anita - 7 februari 2012 11:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anita - 7 februari 2012 11:28

I helgen prövade vi att baka mjukkaka rätt recept jag hittade på nätet från Jock, ovanför Överkalix. Brödet blev som väntat inte som M's farmors mjukkaka, det blev för sött och lite för tjockt men ändå ett helt okej bröd.

Av Anita - 5 februari 2012 10:06

På kören i tisdags sjöng vi "Om jag vågar" av Jan Mattsson, den var så fin:


Då är vi nära det som smakar himmelriket.

Då är vi nära det som livet handlar om.

Ärlighet och närhet, trofasthet och ömhet.

Glädjen väntar, glädjen viskar: KOM!


Ser när jag har skrivit texten att det inte säger så mycket ändå, man behöver nog ha helheten med melodin också för att få rätta känslan. I vilket fall så är den fin!


Av Anita - 5 februari 2012 09:58

Vill bara tipsa om ett par tjejer om kan sjunga! Såg dem på Skavlan på tv i fredagskväll.

 

First aid kit.


http://www.youtube.com/watch?v=cl5FdvRR4pQ


http://www.youtube.com/watch?v=WAs5y2lvO-Q&feature=related


Lyssna och njut!   


Av Anita - 5 februari 2012 09:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards