Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Rökt sidfläsk

Av Anita - 25 september 2009 14:34

Har varit till tandhygienisten och blivit "misshandlad" i munnen idag. Som tröst efter den ömmande tandköttsbehandlingen med vass tandtråd tog jag en sväng på Orsamarkanden. Inhandlade där ett grillgaller att lägga på det andra grillgallret i stugan, lite muffins- och bullformar samt plastpåsar. Sedan passerade jag en vagn med rökt korv och fläsk från Åsele rökeri. Jag frågade vad fläsket kostade och blev erbjuden att smaka en bit samtidigt som föräljaren sa:

-"I din ålder brukar man inte tycka om sånt här. Är du möjligtvis från norrland?"

Så till och med smaklökarna verkar kunna avslöja var man har sina rötter Glad. Gott var det och säkerligen en fin försäljningsreplik från hans sida, för jag gick därifrån med 1/2 kg rökt sidfläsk och en älgkorv. Men så gav han mig norrlandsrabatt ocksåSkrattande.

 
 
Ingen bild

Maria

25 september 2009 20:59

Haha! Ja, tänk att Åsele kan kännas som hemma när perspektivet är det rätta! Smaklig spis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 2 januari 2014 17:16


Jag tycker det är trevligt att sätta upp alla julkorten så man kan njuta av hälsningarna och de fina motiven ett tag. ...

Av Anita - 12 juli 2013 12:57

Denna grusväg har jag gått många gånger förr... Det känns gott att traska här! Anders-Wikströms-backen, badplatsen... ...

Av Anita - 6 juli 2013 19:29

Hemma och "himme" är två skilda begrepp för mig nu för tiden. Det kan ses högst filosofiskt men en god vän bjöd mig på detta tankeförslag när jag tjorvade in mig i en diskussion om hemma här och hemma där... Nu mera följer jag hans exempel, iaf i t...

Av Anita - 15 juni 2013 20:30


Igårkväll avtackade vi två fina medarbetare som slutat/slutar hos oss på jobbet. Molnen skingrades och regnet övergick till sol. Grillad mat, goda sallader, kubbspel, goda skratt och mysig miljö. En rolig kväll även om det inte alls är roligt att d...

Ovido - Quiz & Flashcards