Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Anita - 13 oktober 2009 21:22

Bara en kvällsbild från kvällspromenaden.

  

Av Anita - 13 oktober 2009 21:13

Så var det dax att klippa sig hos frissan imorgon. Alltid samma visa...hur ska jag klippa mig då? Vid näst sista klippningen tror jag det var som den sista locken från permanenten ramlade till golvet, ca. 1,5 år sedan behandlingen utfördes. Etappklippningen börjar ha vuxit sig ut igen och tanken är (har varit?) att spara håret jämnlångt nu igen och få lite längd på det. Men nu känns det bara jätte platt och jätte trist! Så frågan är hur jag ska göra? Ska jag hoppas det känns bättre efter en vanlig genomklippning där de nötta topparna tas bort eller ska jag vara lite (försiktigt) nyskapande i alla fall...

Det är dock skönt att åter kunna sätta upp det mesta av håret i en hästsvans! Men, det ser så trist ut när det hänger och "bara är".

Här hittade jag två förslag, bilden till höger och bilden till vänster, på internet som jag ska sova på inatt Flört. Vad tycks?


    

Av Anita - 13 oktober 2009 20:55

Varför säger man "Fadern, sonen och den helige anden"?

Borde det inte heta nåt i stil med "Modern, sonen och den helige anden"?

Jag tänker att Jungfru Maria borde väl kunna få vara med där nånstans. Är inte fadern detsamma som den helige anden, eller hur menas det?

Boken "Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät" av Paulo Coelho har visst satt sina spår. Enligt berättelsen är Jungfru Maria livets vatten, hon finns i allt vatten, och när jag nu ser ett litet dike i skogen med lite sipprande vatten kan jag inte låta bli att ge det en liten tanke.

 


  



Ikväll hade dock livets vatten en frusen isskorpa på sig...

Av Anita - 13 oktober 2009 10:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anita - 13 oktober 2009 10:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards