Alla inlägg den 9 december 2009

Av Anita - 9 december 2009 13:03

Idag har vi sjuka magar här hemma!

Både M och jag har fått magsjuka. M kräks och ligger helt däckad i sängen och jag är illamående och springer på toa och känner mig hängig och mitt ibland detta springer Frans omkring pigg och glad. Tur att han hittills varit på bra humör för det känns tyvärr inte som att varken jag eller M har ork att engagera oss så mycket i honom idag...vi har nog att orka med oss själva.


Chattade med försäkringskassan för en stund sedan för att ta reda på om någon utomstående kan ta ut föräldraledighetsdagar om båda föräldrarna är sjuka, men det gick inte! Man får heller inte "ge bort" tillfällig-föräldrapenning-dagar till utomstående om båda föräldrarna och barnet är sjuka utan för att kunna "ge bort" dessa krävs att en eller båda föräldrarna arbetar och barnet är sjukt. Tanken är nog att sådant inte ksa hända och om det händer...ja då stoppar vi huvudet i sanden och låtsas som att det inte skett! Ja....dessa system, det gäller att försöka få kläm på dem. De är inte alltid så logiska och verklighetsanpassade. 


Nu lockar vilo-soffan! 



Ovido - Quiz & Flashcards