Alla inlägg den 12 december 2009

Av Anita - 12 december 2009 18:29

Nu börjar vi ha återhämtat oss från de sjuka magarna. Längst tid har det tagit för mig men idag har det faktiskt känts riktigt skapligt och Frans har turligt nog klarat sig hittills *peppar peppar...*


Dagen idag har bestått av lussebullsbak, både lite katter och några små längder lyckades jag få till av min 5-liters-deg. Hade gärna bakat en större sats med tyvärr så är min lilla lilla frysbox så full att jag nu fått pussla och pussla för att få in bullarna ändå. Jag tycker inte jag har mycket i frysboxen men den är ju såååå liten!

Lite ischoklad hann jag också göra under fm av Michel Cluizel (lär mig aldrig hur det stavas)-choklad och kokosfett. Tjyvsmakade en färdig ischoklad, som jag råkat söla ner formen utvändigt på, och den var riktigt mumsig om jag får säga det själv. Nog ligger det kanske nån sanning i det där med att det är bra råvaror som gör "det".


En skogspromenad tyckte vi hade sin plats i dagsschemat efter att vi alla fått i oss lunch. Eros sprang lös som en vettvilling efter traktorvägen och Frans mådde gott i bärryggsäcken på min rygg. Eros intresserade sig mycket för några rådjursspår

och efter att vi hade vänt och börjat gå tillbaka mot bilen så försvann Eros. Vi såg honom ingenstans och hur vi än ropade och visslade så kunde vi inte varken se eller höra honom. Efter en stund började M att frysa, eftersom han är ganska dålig på att klä sig varmt   , så jag föreslog att han och Frans kunde åka iväg och handla lite så stannade jag kvar om Eros skulle komma tillbaka. Vi gick tillbaka till bilen och de hann precis åka iväg så kom Eros lufsande emot mig, blöt och andfådd. Skönt att han kom tillbaka men jag kunde inte låta bli att "berätta" för honom hur illa jag tyckte han hade betett sig sedan jag fått på honom kopplet.

Men idag behöver vi i alla fall inte ha dåligt samvete för att han fått för lite motion!


Vi såg några andra spår på den lilla lilla snön vi har fått också, men det vet vi inte vad det är. Nån som vet?      

   


Sen kikade vi lite efter ett julgransämne...frågan är om denna kan funka?

    

Den är ju inte i toppklass men lite charm är det ju att få hugga den själv också och sedan ryms det bara en liten gran hemma hos oss, var nu ens en liten gran ska få plats?

Ovido - Quiz & Flashcards