Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Julstök

Av Anita - 21 december 2010 10:49

Julen närmar sig allt mer och pysslet här hemma fortsätter. Jag känner mig inte alls stressad över det som ska göras, känns rätt så lugnt än så länge. Sillen är inlagd och älgköttet ligger i marinad, jukgodiset är färdigt i burkar... och det mesta är handlat till julbordet. Julklapparna är i princip färdiga, ska bara hämta en sak jag beställt sen är allt klart. Har strukit endel av tomtegardinera och dukarna som ska läggas på före dopparedagen och dukarna till matbordet är fållade.


Visst är det endel kvar att göra innan jag vill att tomten ska knacka på dörren men det är roligt pyssel och stök och då gör det ingenting!   


Dagen före, på torsdagen, är M ledig så då får han griljera skinkan, det är hans grej. Sedan blir det Jansons-tillverkning, pyntning och gardin- och dukbyten samt ta in granen. Sedan är det lite pyssel kvar till julaftonen med julgransklädning, grötkok, dukning och lite pyssel med maten, tända ljus och sen....sen blir det JUL!!!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 2 januari 2014 17:16


Jag tycker det är trevligt att sätta upp alla julkorten så man kan njuta av hälsningarna och de fina motiven ett tag. ...

Av Anita - 12 juli 2013 12:57

Denna grusväg har jag gått många gånger förr... Det känns gott att traska här! Anders-Wikströms-backen, badplatsen... ...

Av Anita - 6 juli 2013 19:29

Hemma och "himme" är två skilda begrepp för mig nu för tiden. Det kan ses högst filosofiskt men en god vän bjöd mig på detta tankeförslag när jag tjorvade in mig i en diskussion om hemma här och hemma där... Nu mera följer jag hans exempel, iaf i t...

Av Anita - 15 juni 2013 20:30


Igårkväll avtackade vi två fina medarbetare som slutat/slutar hos oss på jobbet. Molnen skingrades och regnet övergick till sol. Grillad mat, goda sallader, kubbspel, goda skratt och mysig miljö. En rolig kväll även om det inte alls är roligt att d...

Ovido - Quiz & Flashcards