Alla inlägg den 14 september 2010

Av Anita - 14 september 2010 15:30

Jag skulle vilja lära mig att tova!

Någon som vet hur man gör och kan lära mig? Eller kan ge tips på var jag finner beskrivningar? Kurser nånstans?

Letat på nätet idag och insett att många heter Tova   .


Får nöja mig med att virka och maskintova så länge...men det skulle kännas mer äkta att stå där med ull och såpvatten ju...

Av Anita - 14 september 2010 15:08

I söndags när sonen vaknade efter sin middagslur lutande han huvudet bakåt där jag höll honom i famnen, han tittade upp och pekade mot taket och sa: "Flygplanen och molnen....länge, länge flyger dom, ända tills livet börjar"


Har ingen aning vad han fått detta ifrån men det lät rätt så poetiskt  


Av Anita - 14 september 2010 09:13


Nu har jag fyndat på tradera igen!   

Har funderat vad jag ska hitta på att lägga för varmt i Frans vagn på dagis till vintern. De sover middag utomhus året runt på hans dagis så i vinter måste vi se till att han har det varmt och gott. Spanade runt på tradera efter fårskinn och hittade denna åkpåse i blå manchester, helt fodrad med äkta fårskinn och i nyskick, och blev förälskad. Ett bud på 250 kr och den blev min! Den kommer att bli perfekt i dagisvagnen!


ÅKPÅSE I BLÅ MANCHESTER TYG OCH HELFODRAD I ÄKTA FÅRSKINN !

Av Anita - 14 september 2010 09:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anita - 14 september 2010 08:50

För två helger sedan var det "Mat runt Siljan". Det är något som arrangeras en gång varje år och innebär att bönder och företag som gör lokalproducerad mat håller öppet för aktiviteter och rundvisning. Vi besökte Nissgärdsgården i Viborg (www.nissgardsgarden.se) och fick se fårvallning, eller som Frans sa: hunden jagade fåren - fort fort. Det var väldigt roligt att de hur hunden arbetade runt fåren. Hunden var engelsk-"talande" för att de skulle kunna använda två hundar samtidigt  ibland (både en svensk och engelsk). Hunden såg verkligen ut att ha jätte roligt! Vi fick även se på fårklippning samt kofösning med häst. En trevlig förmiddag som Frans pratat mycket om efteråt.


      


       


       

Ovido - Quiz & Flashcards