Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Dansbandskampen

Av Anita - 25 oktober 2009 10:17

Igårkväll satt vi i tv-soffan och såg säsongens första avsnitt av Dansbandskampen. Det hela var väldigt komiskt! Jag tror inte att det var meningen att vi skulle bli skrattsugna utan mer danssugna av att höra banden spela men flera av dansbanden denna kväll var så omusikaliska och rent ut sagt dåliga så det blev helt hysteriskt roligt Skrattande. Värst var nog nästan "von Hofstenz" som sjöng "Blu ha va ai" http://svtplay.se/v/1742995/dansbandskampen/von_hofstenz_-_till_mitt_eget_blue_hawaii?sb,k102916,2,f,-1  men sångerskan i "Ezzex" sjöng falskt också. Sedan saknar jag Anna Mourou i juryn från förra året! Melissa Williams, som tagit hennes plats i juryn, var nämligen lika entusiastisk och lika upp i öronen förälskad i alla bidragen oavsett hur de lät och vilka som spelade. Även Magnus Carlsson är lite för mesig för min smak. Tacka vet jag Tomas Deutgen!

Nä, inget av banden tyckte jag var värdiga att gå vidare, i alla fall inte efter gårdagskvällens framfrädanden. Hoppas det blir bättre musik i kommande program för jag tycker programidén är tilltalande och gillade förra säsongen.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Birro: "Det var för lite dansbandsvibbar"

Först ut med krönikan om programmet är poeten och författaren Marcus Birro. Krönikan kommer först på måndag, men här är Marcus första intryck av premiärprogrammet:
- Det var för lite dansbandsvibbar. Det känns som att alla vill göra något eget, och det är väl inget fel i det. Men jag hoppas på att det blir lite mer back to basics i fortsättningen, säger han

 
 
Anna

Anna

26 oktober 2009 20:17

kan bara hålla med:)
jag tyckte alla var gräsliga men mest han som
klädde sig som en tjej :)))
hur e det annars, allt bra´med er?
kram

http://www.vimsigaanna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 2 januari 2014 17:16


Jag tycker det är trevligt att sätta upp alla julkorten så man kan njuta av hälsningarna och de fina motiven ett tag. ...

Av Anita - 12 juli 2013 12:57

Denna grusväg har jag gått många gånger förr... Det känns gott att traska här! Anders-Wikströms-backen, badplatsen... ...

Av Anita - 6 juli 2013 19:29

Hemma och "himme" är två skilda begrepp för mig nu för tiden. Det kan ses högst filosofiskt men en god vän bjöd mig på detta tankeförslag när jag tjorvade in mig i en diskussion om hemma här och hemma där... Nu mera följer jag hans exempel, iaf i t...

Av Anita - 15 juni 2013 20:30


Igårkväll avtackade vi två fina medarbetare som slutat/slutar hos oss på jobbet. Molnen skingrades och regnet övergick till sol. Grillad mat, goda sallader, kubbspel, goda skratt och mysig miljö. En rolig kväll även om det inte alls är roligt att d...

Ovido - Quiz & Flashcards