Alla inlägg den 24 november 2009

Av Anita - 24 november 2009 10:25

Om exakt en vecka börjar jag jobba igen efter en lång arbetsfrånvaro. Först pluggade jag i 2,5 terminer och sedan har jag varit mammaledig i snart 14 månader. Har endast varit inne och jobbat en månad förra sommaren. Så nog kommer det att bli en omställning att komma tillbaka och arbeta heltid direkt. Men det blir nog roligt också. Jag tycker ju om själva arbetet väldigt mycket. Känns som ett meningsfullt arbete att kunna hjälpa människor att lindra deras lidande under deras sista tid i livet.


Ibland handlar mitt jobb om att ringa och ordna t.ex hjälpmedel till hemmet, ibland att blanda läkemedel eller att handha infusionspumpar och ibland handlar det om att bara våga stanna upp, finnas där, lyssna och vara en medmännsiska.


Se hela bilden

Av Anita - 24 november 2009 08:35

...eller var det byggare-Frans det skulle vara? Glad


 


  


Ovido - Quiz & Flashcards