Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Anita - 24 augusti 2010 20:18

Vad ska man rösta på i valet i höst? Det är min valfråga!


Jag har gjort tre valtest på nätet. Aftonbladet, Moratidningen samt DN har alla olika test men med liknande frågor. Beroende på hur frågan ställs så svarar man ju såklart olika. Resultaten blev i alla fall vitt skilda! Ena resultatet visade på att mina åsikter främst stämde överens med Västerpartiet (och på andra plats kristdemokraterna  ), nästa visade på Kristdemokraterna och det sista testet visade på Piratpartiet. Tala om skilda håll.


Så vad ska jag rösta på?


*Jag gillar inte miljöpartiets bestraffningstaktik när det gäller energiskatter och bensinpriser.

*Jag gillar inte Socialdemokraternas familjepolitik där de från högre ort vill bestämma och styra över hur familjen ska dela upp sina föräldraledighetsdagar.

*Jag gillar inte "de blåas" hantering (och försvårande) för arbetslösa och ffa. sjukskrivna.

*Jag gillar inte Kristdemokraternas syn på homosexuella.

*Jag gillar inte Sverigedemokraternas syn på invandrare!


Jag vill ha ett välfungerande och positivt Sverige! Vad ska jag rösta på då???

Av Anita - 24 augusti 2010 20:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards