Alla inlägg under oktober 2009

Av Anita - 24 oktober 2009 15:51

Den här helgen är vi hemma i norr som mina vänner i söder brukar säga Glad. Idag har vi bara slappat efter en jobbig dag igår. Vi känner oss alla lite "bakis" efter gårdagen. Så idag har jag och M bara varit bort till stugan och ställt in trädgårdsmöbeln under tak. Passade såklart på att fota lite av vårt paradis också.


  


 


  


     

Kloka ord från dassdörren Glad.


Älskade maken Flört.

Av Anita - 22 oktober 2009 10:58

Frans tycker att bilens kombinerade sop- och isskrapa är en väldigt trevlig leksak :)

Av Anita - 22 oktober 2009 09:53

Sitter och lyssnar på ring-P1 i bilen på väg till Brattbäcken. En man som gått ur Svenska kyrkan är upprörd över att det kan bli möjligt med samkönade äktenskap. Han tycker homosexualitet är onormalt och tycker att prästerna är konstiga om de går med på detta beslut. Min fundering är varför denna man bryr sig om detta över huvudtaget om han valt att gå ur och inte vara medlem i kyrkan. Varför bryr han sig då om vad kyrkan gör? Varför orkar han då bli arg över detta? Kan det vara så att människor går ur Svenska kyrkan idag utan att släppa sin känslomässiga tillhörighet till den?

Av Anita - 21 oktober 2009 10:11

När jag satt på bussen upp till Östersund den 7/10 tänktes det en hel del... Jag satt och wap:ade runt med telefonen och två låtar fastnade jag för när jag satt där och tänkte på stundens allvar. Den ena var "Jag har bott vid en landsväg" och den andra var "Andra sidan". Tänkte bjuda på den fina texten till "Andra sidan" här nu.


Andra sidan

Du kommer aldrig mer tillbaka.

Ingen vet vart du gått.

Så gärna skulle jag velat resa,

dit du farit om jag förmått

att ge dig nånting på vägen,

hålla din hand, säga ditt namn

och visa dig vart du ska gå

där på andra sidan,

där på andra sidan, dit jag inte kan gå.


När du går där på saliga ängar

för de är saliga det vill jag tro.

Kan du höra mig då när jag sjunger

där du vilar i sorglöst bo.

Jag vill ge dig nånting på vägen,

hålla din hand, säga ditt namn

och visa dig vart du ska gå

där på andra sidan,

där på andra sidan, dit jag inte kan gå.


Om jag var en fågel

skulle jag flyga högt över taken,

lämna marken, lämna träden

och ge mig själv åt vindarna.

Ja om jag var en fågel skulle jag flyga längs dina stränder,

var jag vågen i din bränning,

var jag fågeln i ditt bröst.

Där på andra sidan,

där på andra sidan, dit jag inte kan gå.

Där på andra sidan,

där på andra sidan, dit jag inte kan gå.



Bloppis-annons
Av Anita - 21 oktober 2009 10:08

En del skönhetsfläckar i lacken men går mycket bra och billigt (ca 0,7L/mil)

  • Bilen har gått 23027 mil.
  • Föregående ägare har bytt motor till en 95:as årsmodell som nu gått ca 15000 mil.
  • Sommardäck på lättmetallfälg samt vinterdäck.
  • Motor- och kupevärmare.
  • Servostyrning
  • C-lås.
  • CD-stereo
  • 3 extraljus.

Hör av er vid frågor. Bilen finns i Mora.


  

Bilar, Säljes - Mora (Dalarnas län)
Pris:    20 000:-
Telefon:    070-203 99 35 (Marcus)
Av Anita - 20 oktober 2009 13:53

Stackars

http://www.youtube.com/watch?v=oMsbvJBGVzk&feature=fvw

En ganska tankvärd text... "stackars hon som har det bra"!??


Av och med Lars Winnerbäck

Av Anita - 20 oktober 2009 13:30

Vem tar hand om hösten?

..................................................


   


 


   


 


  


Vem tar hand om hösten
när vintern blåser snål?
Vem tar hand om vintern under våren?
Vem tar hand om våren
efter valborgsmässobål
och vem tar hand om sommaren och fåren?


Jo, haren vaktar hösten
när vintern blåser snål
och tomten vaktar vintern under våren.
Och lärkan sköter våren
efter valborgsmässobål
och herden vallar sommaren och fåren.


Text & Musik: Lars Göranson



Av Anita - 20 oktober 2009 13:22

Lite bilder från dagens före-lunch-promenad bara.


   


En brodekoration gjord "all by my self". Har stått sig fin länge nu, till och med utan vatten. 


Vackert med ljung tycker jag! Passade ju att ställa den i korgen utan botten som jag hittade i skogskanten en dag på promenaden. Ljuslyktan måste visst genast få bli avdammad efter en sommar i förrådet Glad.

Ovido - Quiz & Flashcards