Alla inlägg under oktober 2009

Av Anita - 9 oktober 2009 11:38
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anita - 6 oktober 2009 17:10

" Alla djur, utom människan, vet att livets huvudsakliga mening är att njuta av det." Av Samuel Butler.

Av Anita - 6 oktober 2009 10:27

Sitter och tittar i en bok som heter "Citat om livet" och tänkte att jag skulle hitta nåt trösterikt ord att vila mina tankar på. Insåg dock att det kanske inte är livet jag tänker på utan snarare döendet...? Det klokaste ordet jag funnit hittills idag hittade jag i Paulo Coelhos bok: Livet - Utvalda citat.

"Försök inte förklara känslor. Lev livet intensivt och ta vara på det du känner."

Jag ska nog följa det rådet nu och sluta med att försöka förklara vad jag känner och istället ta vara på känslan och finna ro i den.

Av Anita - 6 oktober 2009 10:26

  

Av Anita - 5 oktober 2009 14:20

Det känns som jag bor så långt borta från mina nära och kära när det händer ledsamma och jobbiga saker och jag inte bara kan släppa allt och åka hem till dem. Hela tiden finns det hinder på vägen...

Jag vill vara nära! Men mina tankar, de får inga hinder på vägen, de är hos dem!

Av Anita - 4 oktober 2009 19:10

Rättviksmarknan är alltid första helgen i oktober, så också i år. En vända dit på söndagsförmiddagen var inte helt fel. Frans mådde gott i bärstolen på min rygg och jag och M fick hålla handen på promenaden, vilket va ett tag sen. Fikade utomhus trots höstrusket och förutom lite kalla händer och näsor så hade vi en riktigt härlig dag trots den råkalla luften. Lite samisk glödkaka, en get-ko-ost (hette Harta) från ett gårdsmejeri i Bräcke, soppåsar och t-shirt till Frans och klassikerna brända mandlar och marmeladgodis fick bli inköpen. Hamburgare åt vi vuxna till lunch medan Frans fick en varmkorv med bröd eftersom hans risgrynsgröt inte hade lyckats tina helt i kylan. Men lika glad för det var han. Tror aldrig han ätit med så god aptit Skrattande.


Nä, nu sover Frans så jag ska ta tillvara tiden på tu man hand med maken och ladda för ensam mamma söker...det får mig alltid på ett strålande söndagskvällshumör. Tänk vad lite romantik kan göra Flört.

Av Anita - 3 oktober 2009 11:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anita - 3 oktober 2009 10:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards