Alla inlägg under oktober 2009

Av Anita - 20 oktober 2009 10:08

...är det svårt att få för många av.

Det känns så bra att ha någon som man kan sitta och prata om allt mellan himmel och jord med. Tiden går bara på tok för fort då! Riktigt bra vänner, de är mer än guld värda!


              


"Walking with a friend in the dark is better than walking alone in the light"


Av Anita - 19 oktober 2009 16:02

Nu är tanden bredvid framtanden på vänster sida i nederkäken på G! Förstod ni vilken? Är så svårt att förklara.

Ser även lite upphöjt ut på höger sida nere bredvid framtänderna men känner inga taggar där än Glad.

Av Anita - 19 oktober 2009 14:03

http://www.youtube.com/watch?v=CZWiXOGJu3E


Jag saknar dig så mycket!!!

Ta hand om varandra!



Av Anita - 19 oktober 2009 13:37

C           B7         C    Bb7  A7
Jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv,
          D9        G7        C    G7
och sett människor komma och gå.
               C         B7        C     Bb7 A7
Jag har sett skördarna gro på min torva  i  ro,
        D9       G7         C
medan storkarna redde sitt bo.
              Dm       G7           C
Jag har sett vårarna gry, jag hört höststormar gny,
          B7                        Em        C
jag sett vildgässens sträck under kvällande sky.
C           B7         C    Bb7  A7
Jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv,
          D9        G7        C
och sett människor komma och gå.


        C         G7           Am        E7
Det är minnenas kväll, det är ro i ett tjäll,
        Am         Dm7        G7
bortom vägen det skymmer alltmer.
      Am         Dm7   G7    C              F6
Efter oro och strid, tvenne männskor fått frid,
        C      D9        G7
det är bara varandra de ser.


Jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv,
och sett människor komma och gå.
Vad som än drar förbi, ett skall evigt förbli,
det är kärlekens livsmelodi.
När vi, böjda av år, mot det okända går
följa kommande släkten väl i våra spår.
Jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv,
och sett människor komma och gå.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -



http://www.youtube.com/watch?v=4zj5JjeVADs

Här är en länk till youtube där Edvard Persson sjunger sången. Texten ovan skiljer sig från det han sjunger i detta klipp. Undra vilken text som är den "rätta"?

I alla fall så tyckte mormor mycket om den här sången, vad jag kan minnas.

Av Anita - 19 oktober 2009 08:07

Det är så lätt att glömma bort sina vänner när man har mycket runt omkring sig. De sista veckorna känns som de svämmat över av sjuklighet, död, planeringar, vardag, 55års-kalas...vilket resulterat i att jag glömt ringa en vän som jag gärna hade velat prata med. Men då är det tur att vännerna finns kvar!

Vänta dig ett telefonsamtal inom en snar framtid...

Av Anita - 17 oktober 2009 19:42

Så har vi firat svärfars 55-års dag. Det skedde igår kväll. Firandet bestod av 3-rätters middag på Odonstigen med följande meny:


Meny a´la Kent 55 år

 

Förrätt

Smakrik räkcocktail med ingefära på toast.

Vitt vin (nr 7218) Dr L, Riesling, Tyskland.


Varmrätt

Apelsin- & nejlikbrässerad fläskfilé

serveras med

Risotto med smak av västerbotten

och nybakat bröd.

Rött vin (nr 7570) Salice Salentiono, Italien.


Efterrätt

Förförisk marängcrisp-tårta

med Väståkersvägens röda guld.

Avec & Kaffe.


En lyckad och trevlig middag om jag får säga det själv Glad. (Men riktigt trötta var vi när det hela var över med tanke på att vi natten innan sovit lite pga. en mycket varm, febrig och oroligt sovande son.)

Vi lärde oss i alla fall att det går jätte bra att förbereda fläskfilé genom att bara bryna den och sedan låta den puttra i buljong, eller som i detta fall apelsinjuice, en liten stund innan serveringen bara. Köttet blev riktigt mört och fint. Annars tycker jag det är lätt hänt att vi brukar råka tillaga köttet för länge med ett torrt och tråkigt resultat som följd. 

Vinerna var goda också. Jag brukar inte vara så väldigt förtjust i vita viner men detta var riktigt trevligt.

Av Anita - 15 oktober 2009 20:02

Tycker dessa mosshjärtan är så fina!

  

...från ett hjärta till ett annat hjärta...

Av Anita - 15 oktober 2009 09:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards