Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Pacos fisksoppa

Av Anita - 22 november 2009 19:04

Pacos fisksoppa hittade jag i receptsamlingen från tv-programmet "halv 8 hos mig". Jag brukar dock fuska och göra som jag skrivit nedan, men egentligen ska man koka egen fiskbuljong. Denna smakrika soppa fick i alla fall bli vår söndagsmiddag idag.


Ingredienser
 2 msk olja
3 st tomater, grovt hackade
1 st gul lök
1 st finhackad vitlöksklyfta
1 st chili
3 cm ingefära
1 påse saffran
1 l fiskbuljong (se ovan)
1 nypa krossade anisfrön
0.5 st apelsin
1 dl grädde
1 dl kokosmjölk
socker, salt, peppar

500 g lax
1 bukett broccoli
2 dl sockerärtor
Stek tomat, lök och vitlök i olja, tills tomaterna blir som en röra. Häll i finhackad chili, ingefära och saffran. Häll sedan i fiskbuljong, anisfrön och lägg i apelsinhalvan, låt koka upp. Efter cirka 10-15 minuter, häll i grädde och kokosmjölk, Smacka av med salt, peppar och socker. Lägg ner lax, broccoli och sockerärtor 5 minuter innan soppan är klar och låt koka med 4-5 minuter.
 
 
Mita

Mita

22 november 2009 19:25

Den ser helt underbat god ut!!!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anita

23 november 2009 09:14

Den är verkligen god också! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 2 januari 2014 17:16


Jag tycker det är trevligt att sätta upp alla julkorten så man kan njuta av hälsningarna och de fina motiven ett tag. ...

Av Anita - 12 juli 2013 12:57

Denna grusväg har jag gått många gånger förr... Det känns gott att traska här! Anders-Wikströms-backen, badplatsen... ...

Av Anita - 6 juli 2013 19:29

Hemma och "himme" är två skilda begrepp för mig nu för tiden. Det kan ses högst filosofiskt men en god vän bjöd mig på detta tankeförslag när jag tjorvade in mig i en diskussion om hemma här och hemma där... Nu mera följer jag hans exempel, iaf i t...

Av Anita - 15 juni 2013 20:30


Igårkväll avtackade vi två fina medarbetare som slutat/slutar hos oss på jobbet. Molnen skingrades och regnet övergick till sol. Grillad mat, goda sallader, kubbspel, goda skratt och mysig miljö. En rolig kväll även om det inte alls är roligt att d...

Ovido - Quiz & Flashcards