Alla inlägg under juli 2010

Av Anita - 8 juli 2010 20:28

Nu när vi har semester prioriteras annat än bloggande. Internetet är mycket segare här också så det tar mycket längre tid att ladda upp bilder på bloggen också. Så vi får helt enkelt se det som att min blogg har fått sig lite semester också, även om jag inte varit så väldigt aktiv här på sistone ändå.


Maken jobbar på, sista dagen imorgon på extrajobbveckan han tagit på sig. Det kommer att kännas bra när pengarna landar på lönekontot men just nu känner vi mest att det hade varit skönt att få vara lediga tillsammans. Om han ska ta på sig extrajobb framöver tror jag i alla fall att vi lärt oss att han ska göra bort det direkt semestern börjar och inte lägga extrajobbet mitt i semestern. Men efter jouren imorgonkväll kommer han hem för att vara helt ledig några veckor ytterligare med oss! Det tycker vi om!   


På tal om semester så är det semestergäster här och i antågande. Pappas kusin med sambo är uppe från Gbg-trakten och bor i sin husbil, imorgon kommer min faster och farbror från Härnösand och bor hos mamma och pappa och sen imorgonkväll kommer en kompis och hennes son till oss och gästar baracken. Kanske kommer faster och farbor från Avaträsk också om de hunnit tillfriskna från förkylningarna...

Tror det kan bli en riktigt rolig helg!   

Av Anita - 8 juli 2010 08:10

"Han skämm bort dä" Men inte känns det så dumt ibland :) Mousserande vin har jag lite svårt att finna charmen med men det hör väl till på nåt vis, nån gång kan det väl misslyckas och råka vara riktigt gott också, jag ger inte upp :) Vi fick barnvakt över middagen och det va verkligen skönt att äta middag i tystnaden och lugnet på tu man hand. Sen tänkte vi att han sover ju ändå så det kan han ju göra hemma, naturligtvis började han tjorva efter att han sovit nån timme. Kvällen avslutades med att badda myggbett med alsolsprit, rigga svalkande fläkt och trösta en trött och ledsen liten kille. Men en bit av Amedei's exklusiva handnumrerade choklad hann vi också med innan vi somnade. Den som legat sparad ett tag i väntan på en bra anledning att avnjutas :) Och god, ja det var den verkligen!

 
Av Anita - 6 juli 2010 21:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anita - 5 juli 2010 13:49

En här veckan jobbar gubben min extra och min systers gubbe jobbar också på för fullt, så vi tänkte spendera lite tid tillsammans denna vecka systeryster och jag. Med två barn och olika rutiner så blir det lite "annars". Den ena härmar den andra och de stör varandra vid matbordet, de rubbar varandras rutiner...men mitt i allt är det väldigt mysigt att få vara tillsammans också! :) Vi har lyckats baka en långpannekaka idag, vi har alla fått i oss lunch och ett av barnen har i alla fall sovit en stund... :) Hoppas barn nr. 2 somnar i bilen på väg till/från mataffären nu....

Av Anita - 5 juli 2010 13:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anita - 1 juli 2010 17:51
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anita - 1 juli 2010 17:47
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards