Alla inlägg under november 2009

Av Anita - 13 november 2009 09:24

Dessa ord sades av Michael Bolton om Johan Stengård. Och visst är han bra!


Jag sitter just nu och lyssnar på hans skiva "Concert". Har letat på nätet lite och tittat på hans hemsida för att kunna länka till skivan, men hittar den inte så jag skulle tro att denna skiva bara går att köpa på hans konserter. Jag införskaffade denna efter en konser med honom, Cyndee Peters m.fl i Backens kyrka i Umeå för över 4 år sedan. Det är en av de bästa skivorna som vi har här hemma i hyllan. Men man måste vara på rätt humör när man lyssnar på den, men så tycker jag det är med all musik nästan. 

Jag hittade dock till Johan Stengårds hemsida http://www.stengard.com/stengard_sv.html och längst ner till vänster på denna sida kan man välja låtar att lyssna på. Silverlining, den är bra!


Synd att jag kommit av mig med mitt saxofonspelande!! Men det är ju aldrig för sent att börja igen...eller hur?

Av Anita - 12 november 2009 17:02

Idag gjorde jag åter igen ett tjockpannkakeförsök till middag men som vanligt blev den väldigt platt och degig med en hårdare skorpa. Följde mammas recept men såhär blir INTE hennes pannkaka! 8 dl mjölk, 4 ägg, 6 dl mjöl, salt å lite socker i 225 gradig ugn...vad gör jag för fel?? Aja, Frans gillade den i alla fall så det får jag ju försöka se som positivt. Hoppas bara att han inte får ont i magen av den!

Av Anita - 12 november 2009 11:20

1 kopp vänliga ord

2 rågade koppar förståelse

4 tsk tid och tålamod

1 nypa varm personlighet

1 stänk humor


Tillredning:

Mät orden noga. Tillsätt den rågade förståelsen, använd tid och glöm ej tålamod. Blandas på elden med den varma personligheten, men får ej koka. Håll temperaturen låg och ha alltid humor till hands.


Lycka till! Glad

Av Anita - 11 november 2009 17:03

Dagens middag blev mammas pärbullar. Faktiskt så smakade de nästan som mammas också. Pärer, ägg, mjölk, mjöl, salt och lite vitpeppar...svårare var det visst inte :)


Kommer att tänka på när min farmor hade besök av tant Birgitta och de skulle slå sina kloka huvuden ihop och laga just pärbullar. Frågan va ju om det skulle vara ägg i smeten? Och i så fall hur många? Mjöl eller inte mjöl? Nog lyckades de få till middagen men vägen dit var troligen kantad av många goda skratt och även när de berättade om händelsen efteråt skrattade de mycket. Tant Birgitta skrattade så hon kiknade och farmor skrattade så hon grinade. De hade så mycket roligt tillsammans de där tanterna!

Av Anita - 11 november 2009 14:29

Gick en promenad alla fyra idag på förmiddagen eftersom M var ledig fram till kl. 11 idag. Vi passade på att släppa Eros lös en liten stund. Alltid lika uppskattat från hans sida! Han sprang runt som ett jihuu! Glad 


  


En ståtlig vovve är han emellanåt.

Av Anita - 11 november 2009 14:23
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anita - 10 november 2009 14:54

Idag efter lunch tog jag och Frans en tur med bilen. Först tänkte jag bära honom eftersom vi bara skulle uträtta ett kort ärende inne på Mora, men sedan satte förståndet in och jag tog med mig vagnen. Den är lite bökig och tar endel plats eftersom man måste dela på den och ha sittdelen i baksätet och hjulen bak i skuffen tillsammans med hundburet, men det är nog värt böket för att förskona ryggen lite. Jag bär honom nog mycket ändå och han börjar faktiskt få några kilon innanför rocken.


Efter lite julklappsärenden inne på Mora kunde jag inte låta bli att köra svängen förbi huset vi ska flytta till. Jag tänkte att ett litet foto på det måste jag ju bjuda mina trogna bloggläsare på! Skrattande 


  

Jag satt i bilen på vägkanten på Byåkersvägen när jag fotade och den vägen är inte alls särskilt trafikerad eftersom den övergår till återvändsgränd lite längre bort.

Å vad jag längtar tills vi får bo där!


När vi kom hem packade jag vagnen ur bilen och tänkte sedan att Frans kunde få gå en liten bit och styra vagnen framför sig precis som han gjorde hos sin farmor och farfar i helgen. Vantarna tog vi av trots kylan ute för att han skulle kunna hålla fast sig ordentligt. Han tyckte att det var så roligt att han gick på egna ben hela vägen från parkeringen och in! 100 meter måste det väl i alla fall vara!?


 

Väldigt roligt var det att höra sina egna fötters skor "klappra" mot asfalten! Skrattande


     

Väl framme vid ytterdörren hade han dock ingen som helst lust att avsluta detta äventyr! Han följde och styrde med mammas hjälp vagnen ända in i förrådet, men sedan var det hela tvunget att ta slut innan fingrarna skulle ramla av som isbitar.

Av Anita - 10 november 2009 10:38

Nu är hösten här och det brukar innebära att jag börjar rota runt i mina garnkassar och fingrarna börjar längta efter att få greppa om vinknålen. Som vanligt när det gäller handarbete har jag något projekt liggande sedan förra vintern. I det övriga livet är det inte likt mig att inte färdigställa det jag påbörjat men just när det gäller handarbeten så är jag motsatsen. Just nu har jag ett projekt med en skickad halsduk som är till tre fjärdedelar färdig, en virkad halsduk som är påbörjad till en fjärdedel kanske, en annan virkad halsduk som är näst intill färdig, en påbörjad stickad mössa och sen några virkade mormorsrutor som ligger lite varstans Glad. Vissa projekt vilar i väntan på att jag ska finna garn, andra, som t.ex stickningarna har jag glömt eller gömt eftersom jag hellre virkar än stickar.

Nu har jag precis fått en liten leverans med garn från Vartofta så nu kliar det lite exra i fingrarna. De skickade med en katalog också som såklart inte gör det hela mindre inspirerande. Kanske kommer bildbevis på projekten senare, om jag lyckas få något färdigt Glad.


Ovido - Quiz & Flashcards